Erfolgsgeschichte

MT Recycling GmbH

Industry
Waste management
Location
Lüneburg
Target group
B2C

Lösung

icon_erfolgsgeschichten_easybill_import_manager

Tax consultant export

Interface between enterprise resource planning and invoicing software, facilitates data transfer to DATEV/tax advisor

icon__erfolgsgeschichten_easybill-app

easybill

Write invoices, quotations and delivery bills - fast, secure and mobile in the cloud.

easybill – docking to your own system via interface

easybill-kundenerfahrung-https-mt-recycling

MT Recycling GmbH is a waste management company with currently 10 employees. As a participant in the European circular economy, we as a company must observe numerous laws and special features. Of course, this also affects the requirements for our invoicing system. Due to this, the flexibility as well as the possibility to connect to our existing enterprise resource planning was an important criterion for us when choosing the new invoice provider.

The RestAPI interface that can be used as standard with easybill was very convincing for us after a short research. This allowed us to connect our existing, self-developed merchandise management application with our new cloud-based invoicing system without any problems. Another big plus point for us was the complete documentation of the interface, which simplified the connection of a third-party system very pleasantly.

Another criterion was the possibility of designing our own layout. Here, too, we were not disappointed, quite the opposite. Waste management brings with it some special features when it comes to accounting. Among other things, it must be possible to use free fields in order to print industry-specific features such as certain identification numbers on the individual items. With the possibility to design the layouts yourself, this is now possible without any problems, as you can freely dispose of your imported data and use various fields to make this information accessible.

The solution is rounded off for us by the DATEVconnect interface, which enables us to transfer posting accounts already entered from our own software to the tax consultant along with the outgoing invoice. Importing the data into the tax advisor’s environment also leads to a considerable reduction in workload and the elimination of a possible source of errors.

It was a great relief for our processes that the integration was possible so smoothly. Especially for smaller companies, this solution is also very cost-effective, as data backup takes place on the easybill servers and no investment in our own infrastructure is necessary.

FTI Touristik GmbH and its subsidiaries approximately 160 employees the issuing of invoices. At that time, the process was primarily manual and was carried out using Excel templates.
With the help of a new invoicing software, the process was to be simplified and the accounting department was to be relieved in order to be able to focus on the core processes.
After several weeks of search and evaluation, easybill was finally chosen. The decisive advantages that went hand in hand with the implementation are:


Unsere Kunden lieben uns

easybill Erfahrungen

easybill GmbH Iconeasybill GmbH

Düsselstraße 21, Kaarst

4.9 922 reviews

  • Merve Bas ★★★★★ vor 4 Monaten
    Ich bin begeistert von der Telefonberatung, die ich kürzlich erhalten habe. Die Beraterin war unglaublich professionell, freundlich und kompetent. Sie hat sich die Zeit genommen, meine Fragen detailliert zu beantworten und mir klare, verständliche … More Lösungen anzubieten. Die gesamte Erfahrung war sehr angenehm und effizient. Ich fühlte mich rundum gut betreut und würde diese Dienstleistung jederzeit weiterempfehlen!
  • Reinhard Weidinger ★★★★★ vor 3 Monaten
    perfekter Service, Antwort innerhalb Minuten, nicht so wie bei manch anderen Anbietern die selbst für Fragen zum Produktfunktionsumfang schon einen Support bezahlt haben wollen! Klare Empfehlung
    Heute wieder zwei Probleme gelöst (manchmal
    … More hat man halt Tomaten auf den Augen)
    Weiter so
  • Heino Schulz ★★★★★ vor 3 Wochen
    Sehr freundlich. Hat alle Fragen zur vollsten Zufriedenheit beantwortet. Ist auf alle Fragen eingegangen und hat sie so beantwortet dass ich gleich etwas damit anfangen konnte. Perfekt. So eine Ansprechpartnerin wünscht man sich in jedem … More Unternehmen. Beste Grüße, Heino by H|H Akademie
  • Tharek Arafat ★★★★★ vor 5 Monaten
    Sehr nettes, informatives und kompetentes Gespräch gehabt. Alle wichtigen Punkte wurden an- und besprochen und es wurde auch alles sehr gut erläutert ! Als Neukunde hab ich mich sehr gut aufgehoben gefühlt.
    Vielen Dank nochmal und sehr
    … More gerne bis zum nächsten mal !


Weitere Erfolgsgeschichten unserer Kunden

Flyeralarm Logo mit verschiedenen Dienstleistungen wie Logistics, Menu Design, und Promotion Drinks
Logo Flyeralarm

Offers and accounting: flyeralarm trusts easybill

Finite Produkte, Beispielbilder für Tablet Cases, Smartphones und mehr
Logo Fintie LLC

easybill – an all-round solution for Marketplace sellers Pik Chun Lai CEO, Synluck GmbH – Sales partner of Fintie LLC Europe-wide distribution in online trade As the exclusive authorized sales partner of the Fintie Group, we, Synluck GmbH, are the operator of an internationally active e-commerce company. We distribute our more than 3,000 articles from…

svaerm Titelbild Person arbeitet an einem iMac in einem modernen Büro mit easybill Rechnungssoftware auf dem Bildschirm
Svaerm Logo

Successfully networked: svaerm uses easybill for more efficient document creation

Startklar? Überzeugen Sie sich selbst!

Beginnen Sie Ihre Testphase oder lassen Sie sich von unserem Support zur passenden Branche beraten.

Jetzt kostenlos testen